Skip to main content

Nieuws

Reizen met de NS

Reizen met een functiebeperking

NS Reisassistentie aanvragen Overzicht stations

Nieuw! Het boeken van NS Reisassistentie is gewijzigd per 5 juni

Sinds 5 juni kunt u NS Reisassistentie ook aanvragen via de Reisplanner Xtra app op uw smartphone of tablet en kunt u tijdens uw reis via de app met één druk op de knop contact

met ons opnemen. Daarnaast is het online boeken veranderd én bieden de NS de mogelijkheid om al eerder dan 1 uur na boeking te reizen, als de capaciteit dat toelaat.

De huidige site avg.ns.nl is sinds 5 juni niet meer te gebruiken.

U boekt uw reis voortaan via ns.nl/reisassistentie

Reis boeken vanaf 5 juni

U boekt uw reis gemakkelijk met uw Mijn NS-account.

Nog geen Mijn NS-account? Vraag dit hier aan.

Heeft u hierbij hulp nodig? Bel dan met 030-751.51.55 wij helpen u graag.

Met uw Mijn NS-account boekt u uw reisassistentie als volgt:

via ns.nl/reisassistentie. Log in met uw Mijn NS-account, vul uw assistentiegegevens in en boek uw treinreis met reisassistentie.

Nieuw: via de gratis Reisplanner Xtra app.

Download of installeer op 5 juni de laatste update van de gratis Reisplanner Xtra app op uw smartphone of tablet. Meld u aan met uw Mijn NS account, en zorg dat u vooraf via 030- 235.78.22 of via ns.nl/reisassistentie uw assistentiegegevens heeft aangegeven.

Telefonisch boeken via 030-235.78.22. Dit verandert niet, wij blijven u graag telefonisch helpen.

Veilig reizen

Om veilig te kunnen reizen is het belangrijk dat u zich houdt aan de reisvoorwaarden.

Zorg voor een volledige reservering van uw reis, en check of uw hulpmiddel voldoet aan de voorwaarden. De voorwaarden die gelden vanaf 5 juni vindt u hier. Houdt u daarnaast

rekening met het volgende:

- Vraag reisassistentie altijd minimaal 1 uur voor u wilt vertrekken aan.

- Vermeld de datum, de vertrektijd en het vertrek- en aankomststation van de reis die u wilt maken.

- Het is helaas niet mogelijk om voor meerdere personen tegelijk reisassistentie aan te vragen.

In de boekingsbevestiging van uw reis met assistentie staat de ontmoetingsplek op uw station vermeld. Hier meldt u zich een kwartier voor vertrek.

Onze medewerker helpt u bij het in-, over- en uitstappen.

Hij begeleidt u naar de trein en de uitgang van het aankomststation.

Hulpmiddelen en bagage

In de voorwaarden staat vermeld welke hulpmiddelen zijn toegestaan in de trein.

Op ns.nl/reisassistentie onder ‘gegevens en instellingen’ kunt u uw hulpmiddel registeren, zodat wij u passende assistentie kunnen verlenen.

Voor uw (zware) bagage moet u zelf zorgen. Met vragen over uw reis kunt u uiteraard ook bij de assistentieverlener terecht.

Inloggen niet mogelijk of geen boekingsbevestiging ontvangen

Wanneer u niet in kunt loggen op ns.nl/reisassistentie, check dan uw wachtwoord en vraag indien nodig via ns.nl/reisassistentie een nieuw wachtwoord aan. Lukt het dan nog niet, bel

dan met NS Klantenservice via telefoonnummer 030-2357822.

Ontvangt u geen boekingsbevestiging, neem ook dan contact op met de NS Klantenservice op 030-235.78.22.

Reis wijzigen of annuleren

Via ns.nl/reisassistentie of de Reisplanner Xtra app kunt u uw reis annuleren. U kunt telefonisch uw reis wijzigen via NS Klantenservice 030-235.78.22.

Dit is niet mogelijk via de site.

Als er onderweg iets mis gaat

Heeft u problemen tijdens de reis? Bel dan met NS op 030-235.78.22 of vanuit de

Reisplanner Xtra app direct contact opnemen met NS Klantenservice.

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Internationale reizen en reizen bij andere treinvervoerders

Het boeken van NS Reisassistentie voor internationale treinen kan alleen telefonisch via NS

Klantenservice op 030-2357822.

Het boeken van reisassistentie bij andere treinvervoerders binnen Nederland is wel mogelijk via ns.nl/reisassistentie.

Wel kan het zijn dat voor het reizen met andere treinvervoerders andere regels gelden, kijk hiervoor op de website van die vervoerder.

In nachtnettreinen is assistentieverlening niet mogelijk.

Begeleiding van en naar het vliegtuig op Schiphol Airport

Voor in- en uitstaphulp op station Schiphol Airport vraagt u NS Reisassistentie aan.

Heeft u een functiebeperking en wilt u begeleiding van en naar Schiphol Airport?

Maak dan gebruik van de service van Axxicom Airport Caddy. Meer informatie vindt u online bij Axxicom Airport Caddy.

  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 765

sponsorkliks logo

Wij doen ook mee aan Sponsorkliks, voor iedere aankoop die je via onderstaande link doet krijgen wij geld.

Alles voor dezelfde prijs gewoon in de bekende online winkels, sponsoren via onderstaande links is gratis.

NAH Ontmoetingspunt ontvangt geld als er online wordt gekocht bij ruim honderd winkels, waaronder bekende als Bol.com, Wehkamp, Zalando en Booking.com en ook als je eten laat bezorgen via Thuisbezorgd.nl of een restaurant reserveert via Dinnersite.nl ontvangt NAH Ontmoetingspunt daar geld voor.

Ga de volgende keer dat je iets online wil kopen eerst naar: https://www.sponsorkliks.com/products/shops.php?club=6150

Klik hier voor meer info over Sponsorkliks.