Skip to main content

Nieuws

Gelezen op de website ven Scouters.

Kies de beste driewielfiets voor jouw situatie

Fietsen hoort bij Nederland. Volgens de fietsersbond fietsen Nederlanders zo’n 15 miljard kilometer per jaar, dus zo’n 880 kilometer per inwoner. Je fietst om van A naar B te komen, als recreatie of als sport. Met alle goede fietspaden is de fiets waarschijnlijk het belangrijkste vervoermiddel in de directe eigen omgeving. Als het fietsen op een tweewieler lastig gaat, wordt het moeilijk om een boodschap te doen, een vriend te bezoeken of een dagje erop uit te gaan. Bij balansproblemen of bij problemen met het op- en afstappen van de tweewielfiets kan fietsen met drie wielen een oplossing zijn. Voor mensen die maar met één arm het stuur kunnen gebruiken is op- en afstappen ook lastig. Ook dan is fietsen met drie wielen een optie.

Waar let je op bij het selecteren van een driewielfiets? Wat is er anders bij het fietsen op een driewieler en welke opties heb je nodig? De Keuzehulp driewielfietsen helpt bij het kiezen van de juiste driewielfiets.

Lees verder op de website van Scouters.

Driewielfiets

  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 43

Vegro Thuiszorgwinkels en uitleenpunten


Het Vegro Expertisecentrum Hulpmiddelen heeft thuiszorgwinkels door het hele land. Deze winkels beschikken over uitgebreide expertise en kunnen u uitgebreid adviseren over alle hulpmiddelen die wij verkopen, uitlenen en verhuren. Alle winkels beschikken over showrooms en zijn bereikbaar voor mensen met een beperking. Indien wij producten moeten aanmeten of persoonlijk afstemmen, gebeurt dit aan huis. Er zijn geen toiletten voor mensen met een beperking aanwezig. 

Daarnaast heeft Vegro uitleenpunten. Deze uitleenpunten bevinden zich in bijvoorbeeld ziekenhuizen, gezondheidscentra en apotheken. Hier kunt u terecht voor het lenen en huren van onze hulpmiddelen. Niet alle uitleenpunten hebben ons volledige leen- en huur assortiment.

Let op! Vegro winkels gesloten tijdens de feestdagen

Hoe lang kan ik Gratis lenen?

U kunt voor kortdurend gebruik hulpmiddelen lenen. De maximale gebruiksperiode is 26 weken.
Klik hier voor meer info.

 

  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 917

 AFSPRAKEN CORONA VIRUS DEELTAXI ALMERE

Per 1 juli 2020

De uitbraak van het Coronavirus en het hoge besmettingsgevaar raakt ook de uitvoering van het Wmo collectief vervoer(deeltaxi) in onze regio.

Onze inzet is erop gericht om ook bij toenemende bezetting van de deeltaxi verspreiding van het virus in Flevoland te voorkomen.

Landelijk Protocol Veilig Zorgvervoer

In de uitvoering van het deeltaxivervoer in Almere volgt Taxi Salders de lijn van het landelijk Protocol Veilig Zorgvervoer van 29 mei 2020 opgesteld door KNV, FNV en CNV en input van betrokken ministeries, het RIVM, opdrachtgevers, Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) en cliëntorganisaties.

Maatregelen deeltaxi personenwagen

o Er zijn geen beperkingen meer op het aantal passagiers. Er kan zowel voorin

als achterin de taxi plaats worden genomen.

o Iedere passagier is verplicht een mondmasker te dragen.

o Chauffeurs zijn verplicht een mondmasker te dragen.

o Chauffeurs mogen geen fysiek contact met u hebben voor, tijdens en na de

rit.

Maatregelen deeltaxi (rolstoel)bus

o Er zijn geen beperkingen meer op het aantal passagiers.

o Iedere passagier is verplicht een mondmasker te dragen.

o Chauffeurs zijn verplicht een mondmasker te dragen.

o Chauffeurs mogen geen fysiek contact met u hebben voor, tijdens en na de

rit.

1 juli 2020 AFSPRAKEN CORONA VIRUS DEELTAXI ALMERE

Verzoek aan reizigers:

o Maak geen afspraak als er sprake is van een risico besmetting!

o Was uw handen regelmatig;

o Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog;

o Gebruik papieren zakdoekjes en laat deze niet in de deeltaxi achter.

o Betaal niet contant maar vraag de telefoniste uw rit op rekening te laten

rijden. Dit om zoveel mogelijk fysiek contact te vermijden.

Vragen over het Corona virus?

De antwoorden op de meest gestelde vragen staan op de website van het

RIVM: https://www.rivm.nl/

Dit besluit is in samenspraak met de gemeente Almere en debelangenorganisaties.

 

1 juli 2020 AFSPRAKEN CORONA VIRUS DEELTAXI ALMERE

RIVM bij sectorprotocol zorgvervoer

Check:

Stel uw klant/cliënt de volgende vragen:

0 Had je een of meerdere van deze klachten in de afgelopen 24 uur ?

0 Koorts vanaf 38 graden

0 Benauwdheidsklachten

0 Hoesten

0 Neusverkoudheid

0 Heb je op dit moment een huisgenoot met koorts en/of benauwdheidsklachten?

0 Heb je het nieuwe coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld (in een lab)

0 Heb je een huisgenoot /gezinslid met het nieuwe coronavirus en heb je in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?

0 Ben je in quarantaine omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

Indien een van de vragen met ja beantwoord wordt,

maak dan geen afspraak of annuleer de afspraak

  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 814

Veilig vervoer rolstoelen

 

Let op: een rolstoel die gebruikt wordt als zitplaats in de taxi moet vanaf 1 juli 2020 voldoen aan de ISO-norm

De regels en afspraken rondom het vervoer van rolstoelen in een taxi zijn vastgelegd in de Code Veilig Vervoer Rolstoelinzittende (Code VVR).

In oktober 2017 is een nieuwe Code VVR geïntroduceerd waarin op een beknopte manier staat beschreven welke afspraken dit zijn.

Het uitgangspunt van de Code VVR is dat iedereen in de taxibus zo veilig mogelijk wordt vervoerd.

 

De veiligste zitplaats is op een gewone stoel in de taxi. Daarom is het aan te raden om, indien mogelijk, over te stappen van rolstoel naar gewone stoel.

Als dit niet mogelijk is en de rolstoel als zitplaats wordt gebruikt is een belangrijke afspraak vastgelegd in de Code VVR: alle rolstoelen die gebruikt worden als zitplaats in de taxi moeten voldoen aan de crashtest norm (ISO 7176-19). Rolstoelen die hieraan voldoen zijn herkenbaar aan 4 stickers met een haaksymbool. Deze 4 stickers zitten op de plaats waar de bevestigingshaken van de taxi worden bevestigd.

De taxichauffeur controleert op de aanwezigheid van de stickers en kan (moet) de klant weigeren als de rolstoel geen stickers heeft.

 Haaksymbolen

Haaksymbolen ISO

 Er moeten ógen’ aan de scootmobiel/rolstoel komen, zodat de scootmobiel/rolstoel vastgezet kan worden in de (taxi) bus. Goedgekeurde scootmobielen/rolstoelen krijgen een sticker. Salders zal dit streng controleren. Zonder sticker mag Salders weigeren om iemand mee te nemen.

 

Het overgrote deel van de rolstoelen in Nederland voldoen aan de crashtest norm en zijn in het bezit van de stickers. Het kan zijn dat in de loop van de tijd door slijtage de stickers niet meer aanwezig zijn. Ook zijn niet alle stickers direct goed zichtbaar. Er zijn verschillende kleuren stickers.

Let op: een rolstoel die gebruikt wordt als zitplaats in de taxi moet vanaf 1 juli 2020 voldoen aan de ISO-norm

Rolstoelvervoer

Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 07:30 - 19:00 uur en op zaterdag van 09:00 - 18:00 uur.

Tel: 088-00.16.700

WhatsApp: 06.22.41.58.70

  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 901

Nieuwe klachtenregeling deeltaxi

 

Sinds 1 juni 2020 verzorgt onafhankelijk klachtenbureau De Have de klachtafhandeling voor de deeltaxi (collectief vervoer Wmo).

 Deeltaxi

Taxi Salders, dat het vervoer met de deeltaxi uitvoert, behandelde klachten van cliënten voorheen zelf.

 

Cliënten vonden deze manier van werken niet onafhankelijk genoeg. Daarom is bij de verlenging van het contract van Taxi Salders afgesproken om een klachtenbureau in de arm te nemen. Het contract met De Have loopt tot 30 september 2022, gelijk aan de einddatum van de eerste verlenging van het contract met Taxi Salders.

 

Werkwijze

Cliënten kunnen klachten over de deeltaxi digitaal of telefonisch melden bij klachtenbureau De Have. Het bureau neemt vervolgens telefonisch contact op met de indiener. Binnen twee weken volgt uitsluitsel over de opvolging of het besluit over de klacht. De Have, Taxi Salders en de gemeenten hebben afspraken gemaakt over nog lopende klachten.

 

Informatie voor inwoners over de deeltaxi en de klachtenregeling is te vinden op www.almere.nl/deeltaxi

Bron: Gemeente Almere

  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 961

VriendenloterijWij zijn sinds kort als goed doel aangesloten bij de Vriendenloterij.
Je kan met je Vriendenloterij loten NAH Ontmoetingspunt steunen.
De vereniging krijgt dan elke maand 40% van elk meespelend lot.
Natuurlijk kan je een nieuw lot kopen en daar aangeven dat je NAH Ontmoetingspunt Almere wil steunen maar het kan ook voor bestaande loten
Je kan dit voor je bestaande lot heel makkelijk regelen met de live chat.
Klik daarvoor op onderstaande link.
https://www.vriendenloterij.nl/open-chat

Geef dan eerst je postcode en huisnummer.
Stel de vraag bijvoorbeeld zo.
Ik wil met mijn bestaande lot onze vereniging steunen, hoe doe ik dat?
En daarna kan je aangeven dat je met je loten NAH Ontmoetingspunt wil steunen.

Liever telefonisch contact met de Vriendenloterij?
Wij staan voor u klaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 09.30 uur en 16.00 uur. Wij zijn te bereiken op het telefoonnummer 088 - 020 1020.