Skip to main content

Reizen met een functiebeperking.

Reizen met de NS

Reizen met een functiebeperking

NS Reisassistentie aanvragen Overzicht stations

Nieuw! Het boeken van NS Reisassistentie is gewijzigd per 5 juni

Sinds 5 juni kunt u NS Reisassistentie ook aanvragen via de Reisplanner Xtra app op uw smartphone of tablet en kunt u tijdens uw reis via de app met één druk op de knop contact

met ons opnemen. Daarnaast is het online boeken veranderd én bieden de NS de mogelijkheid om al eerder dan 1 uur na boeking te reizen, als de capaciteit dat toelaat.

De huidige site avg.ns.nl is sinds 5 juni niet meer te gebruiken.

U boekt uw reis voortaan via ns.nl/reisassistentie

Reis boeken vanaf 5 juni

U boekt uw reis gemakkelijk met uw Mijn NS-account.

Nog geen Mijn NS-account? Vraag dit hier aan.

Heeft u hierbij hulp nodig? Bel dan met 030-751.51.55 wij helpen u graag.

Met uw Mijn NS-account boekt u uw reisassistentie als volgt:

via ns.nl/reisassistentie. Log in met uw Mijn NS-account, vul uw assistentiegegevens in en boek uw treinreis met reisassistentie.

Nieuw: via de gratis Reisplanner Xtra app.

Download of installeer op 5 juni de laatste update van de gratis Reisplanner Xtra app op uw smartphone of tablet. Meld u aan met uw Mijn NS account, en zorg dat u vooraf via 030- 235.78.22 of via ns.nl/reisassistentie uw assistentiegegevens heeft aangegeven.

Telefonisch boeken via 030-235.78.22. Dit verandert niet, wij blijven u graag telefonisch helpen.

Veilig reizen

Om veilig te kunnen reizen is het belangrijk dat u zich houdt aan de reisvoorwaarden.

Zorg voor een volledige reservering van uw reis, en check of uw hulpmiddel voldoet aan de voorwaarden. De voorwaarden die gelden vanaf 5 juni vindt u hier. Houdt u daarnaast

rekening met het volgende:

- Vraag reisassistentie altijd minimaal 1 uur voor u wilt vertrekken aan.

- Vermeld de datum, de vertrektijd en het vertrek- en aankomststation van de reis die u wilt maken.

- Het is helaas niet mogelijk om voor meerdere personen tegelijk reisassistentie aan te vragen.

In de boekingsbevestiging van uw reis met assistentie staat de ontmoetingsplek op uw station vermeld. Hier meldt u zich een kwartier voor vertrek.

Onze medewerker helpt u bij het in-, over- en uitstappen.

Hij begeleidt u naar de trein en de uitgang van het aankomststation.

Hulpmiddelen en bagage

In de voorwaarden staat vermeld welke hulpmiddelen zijn toegestaan in de trein.

Op ns.nl/reisassistentie onder ‘gegevens en instellingen’ kunt u uw hulpmiddel registeren, zodat wij u passende assistentie kunnen verlenen.

Voor uw (zware) bagage moet u zelf zorgen. Met vragen over uw reis kunt u uiteraard ook bij de assistentieverlener terecht.

Inloggen niet mogelijk of geen boekingsbevestiging ontvangen

Wanneer u niet in kunt loggen op ns.nl/reisassistentie, check dan uw wachtwoord en vraag indien nodig via ns.nl/reisassistentie een nieuw wachtwoord aan. Lukt het dan nog niet, bel

dan met NS Klantenservice via telefoonnummer 030-2357822.

Ontvangt u geen boekingsbevestiging, neem ook dan contact op met de NS Klantenservice op 030-235.78.22.

Reis wijzigen of annuleren

Via ns.nl/reisassistentie of de Reisplanner Xtra app kunt u uw reis annuleren. U kunt telefonisch uw reis wijzigen via NS Klantenservice 030-235.78.22.

Dit is niet mogelijk via de site.

Als er onderweg iets mis gaat

Heeft u problemen tijdens de reis? Bel dan met NS op 030-235.78.22 of vanuit de

Reisplanner Xtra app direct contact opnemen met NS Klantenservice.

Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Internationale reizen en reizen bij andere treinvervoerders

Het boeken van NS Reisassistentie voor internationale treinen kan alleen telefonisch via NS Klantenservice op 030-2357822.

Het boeken van reisassistentie bij andere treinvervoerders binnen Nederland is wel mogelijk via ns.nl/reisassistentie.

Wel kan het zijn dat voor het reizen met andere treinvervoerders andere regels gelden, kijk hiervoor op de website van die vervoerder.

In nachtnettreinen is assistentieverlening niet mogelijk.

Begeleiding van en naar het vliegtuig op Schiphol Airport

Voor in- en uitstaphulp op station Schiphol Airport vraagt u NS Reisassistentie aan.

Heeft u een functiebeperking en wilt u begeleiding van en naar Schiphol Airport?

Maak dan gebruik van de service van Axxicom Airport Caddy. Meer informatie vindt u online bij Axxicom Airport Caddy.

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Hits: 1038

Afbeelding sparen

Vragen en antwoorden Vomar Club is Koning sparen

Hieronder vind je vast het antwoord op jouw vraag over Vomar Club is Koning sparen. Zo niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier..

De Clubcode van NAH Ontmoetingspunt Almere is: NAALM2021

Voor spaarders

Wat is Club is Koning sparen?

Door simpelweg boodschappen bij Vomar te doen en bij het afrekenen je Klant-is-Koning kaart te scannen, kun je de clubkas van jouw club spekken. Vomar keert, over het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle leden die voor de club sparen, elk kwartaal 0,5% uit aan de club.

Om te kunnen sparen heb je een geregistreerde Klant-is-Koning kaart nodig. Deze is verkrijgbaar in onze winkels of in de Vomar-app, zie voor meer informatie www.vomar.nl/kik. Je kunt tijdens het registreren van je kaart of later in je account je KIK-kaart koppelen aan een club met een unieke clubcode die je bij je club kunt opvragen. De club waar je voor wilt sparen moet zijn ingeschreven bij Club-is-Koning sparen. Dit kun je navragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Of kijk hier in het overzicht van deelnemende clubs of die van jou erbij staat.

Hoe kan ik mijn club steunen met mijn Klant-is-Koning kaart?

Heb je al een Klant-is-Koning kaart? Dan kun je in je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving je kaart koppelen aan de club waar je voor wilt sparen. Om je Klant-is-Koning kaart te koppelen aan de juiste club heb je de unieke Clubcode nodig. Deze code kun je opvragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club. Als je Klant-is-Koning kaart is gekoppeld, kun je direct starten met het spekken van de clubkas door simpelweg boodschappen te doen bij Vomar.

Heb je nog geen Klant-is-Koning kaart? Dan kun je een kaart in één van onze winkels halen of in de Vomar-app een digitale kaart aanmaken. Bij het aanmelden van jouw Klant-is-Koning kaart kun je de kaart dan ook direct koppelen aan jouw club met de unieke Clubcode.

Club is Koning sparen
Met je Klant-is-Koning kaart kun je eenvoudig en geheel kosteloos ook jouw club steunen. Dit doe je door jouw kaart aan de club te koppelen. Daarna hoef je alleen maar je kaart bij het afrekenen van je boodschappen te scannen bij de kassa. Wij houden automatisch bij hoeveel boodschappen alle sparende leden doen. Dit is tijdens het afrekenen dus geen keuze voor jou als klant (kooppunten sparen is wel altijd een keuze). Na het scannen van je kaart spaar je automatisch mee. Je kunt daarnaast ook nog kooppunten voor jezelf kopen, maar dit hoeft dus niet.

3. Kost Club is Koning sparen mij iets?

Nee, het kost je niets. Je hoeft alleen je Klant-is-Koning kaart te scannen bij het afrekenen. Zo kan Vomar bijhouden hoeveel boodschappen er zijn gedaan en op basis daarvan het bedrag overmaken aan de club. Dit bedrag is 0,5% van het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle sparende leden. Vomar Voordeelmarkt maakt dit bedrag dus over aan de club. Hoe meer leden sparen en ook boodschappen doen bij Vomar, hoe meer de clubkas gespekt wordt.

Hoe weet ik of mijn club meedoet aan Club is Koning sparen?

Je kunt je Klant-is-Koning kaart alleen aan jouw club koppelen als deze ook staat ingeschreven bij Club is Koning sparen. Je kunt dit bij het bestuur of de penningmeester van jouw club navragen. Of kijk hier in het overzicht of jouw club erbij staat en deelneemt. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club of op een poster staat in de kantine. Als jouw club is ingeschreven dan is er een unieke Clubcode waarmee je jouw Klant-is-Koning kaart kunt koppelen aan de club.
Geeft het bestuur of de penningmeester aan dat jouw club nog niet meedoet met Club is Koning sparen, dan kan de club zich wel inschrijven. Alleen iemand uit het bestuur of de penningmeester kan dat doen door de club aan te melden via 
dit formulier.

Ik wil graag stoppen met sparen voor mijn club, hoe doe ik dat?

In je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving kun je zelf eenvoudig de koppeling van je Klant-is-Koning kaart met de club ongedaan maken. Als je bent ingelogd, zie je rechtsboven je eigen gegevens, de gegevens van de club staan. Hier staat een knop bij met de tekst: Stoppen met Club is Koning sparen. Door hier op te klikken wordt de koppeling met de club opgeheven en spaar je per direct niet meer mee voor deze club. Over alle boodschappen die je tot het moment van uitschrijven hebt gedaan ontvangt de club nog 0,5%. Heb je de koppeling opgeheven, maar wilde je toch blijven sparen? Je kunt simpelweg de club dan weer opnieuw koppelen met de unieke Clubcode.

Kan ik voor meerdere clubs tegelijk sparen?

Je kunt maximaal één club koppelen aan de Klant-is-Koning kaart en dus voor één club tegelijk sparen. Je kunt wel eenvoudig wisselen van club door je kaart te ontkoppelen van de ene club en weer te koppelen aan de andere club. Zo kun je halverwege het jaar bijvoorbeeld wisselen van club en zo voor twee clubs per jaar sparen.

Weet mijn club dat ik meespaar met Club is Koning sparen?

Nee, de club kan alleen zien hoeveel kaarten er aan de club zijn gekoppeld en wat de tussenstand is van het totaal gespaarde bedrag in de lopende periode. Er zijn dus geen gekoppelde kaartnummers of gegevens van spaarders voor de club inzichtelijk.

Kan ik zien hoeveel er voor mijn club gespaard is?

Je kunt op dit moment nog niet zien hoeveel er gespaard is voor de club.
Met het deelnemen aan Club-is-Koning sparen ga je ermee akkoord dat Vomar je op de hoogte mag houden over het gespaarde bedrag en eventueel nieuws rondom Club-is-Koning sparen. We laten je ieder kwartaal weten welk bedrag er is overgemaakt aan de club via een e-mail. Hierbij worden altijd alleen maar totaalbedragen genoemd en is dit nooit te herleiden naar individuele spaarders.  

Ik spaarde al vóór september 2021 voor mijn club. Wat verandert er voor mij?

Dan verandert er niets voor je: je spaart nog steeds automatisch mee. Nieuw is dat je in de Vomar-app je kaart in je account ook eenvoudig kunt ontkoppelen en koppelen aan een club (voor als je mogelijk voor een andere club wil sparen). Als je club een account aanmaakt kunnen ook leden die nog niet spaarde voor de club nu hun kaart koppelen en meesparen.

Like what you see?

Hit the buttons below to follow us, you won't regret it...