Skip to main content

NAH Professionals

Professionals in NAH is een jong dynamisch bedrijf.

 

Wij bieden ambulante begeleiding. Onze slogan is: betrokken begeleiding voor mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel en hun omgeving.

Want niet alleen degene met letsel is getroffen, de omgeving eveneens.

Letsel heeft heel verschillende gevolgen.

Mensen zijn heel verschillend. We willen, samen met u op zoek naar mogelijkheden en kansen.

Open en oprecht luisterend naar uw vragen en wensen.

Op maat, naar wens.

Daar spelen we op in.

Wij werken in grote delen van het land.

U vindt meer informatie op www.nah.nl.  U kunt mailen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. , of bellen :  0573-442646

Log_NAH_Professionals

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 378

Mentorschap Midden Nederland

  

Mentorschap_Midden_Nederland

 

 

 

 

“Regie hebben over het eigen leven is een belangrijk punt voor de kwaliteit van leven”

Het kan gebeuren dat u ten gevolge van bijvoorbeeld een beperking of ziekte onvoldoende in staat  bent om voor uzelf op te komen en zelfstandig weloverwogen besluiten te nemen op het gebied van uw zorg en welzijn. Ondersteuning vanuit een vertrouwenspersoon (mentor) die u hierbij adviseert, opkomt voor uw  persoonlijke belangen en u vertegenwoordigd kan dan wenselijk zijn.

Een mentor wordt door de kantonrechter benoemd en is dus wettelijk bevoegd als vertegenwoordiger. De mentor ondersteunt u in het behartigen van de persoonlijke zorg en welzijnsbelangen en het nemen van beslissingen t.a.v. zorgaangelegenheden (verzorging, verpleging, behandeling en begeleiding). De mentor treedt naast u op als gesprekspartner en contactpersoon in overleggen met de zorginstelling op het gebied van zorg en welzijn.  

“Goed mentorschap” is er op gericht u zoveel mogelijk te betrekken bij beslissingen en u zo veel mogelijk zelf beslissingen te laten nemen en kenbaar te laten maken.                     Goede communicatie tussen de mentor en u, maar ook tussen de mentor en diens omgeving  zijn hierbij van cruciale betekenis.

Mentorschap Midden Nederland (MMN) in regio  Flevoland

Meestal neemt een familielid of een ander uit de directe omgeving de rol van wettelijke vertegenwoordiger en belangenbehartiger op zich. Maar als deze om uiteenlopende redenen niet beschikbaar is, kan een vrijwilliger in beeld komen om mentor te worden.                         U (of de instelling, verwijzer namens u) kan bij Mentorschap Midden Nederland om een vrijwillige mentor vragen. Mentorschap Midden Nederland (MMN) heeft tot doel te voorzien in goed geschoolde, vrijwillige mentoren die zich inzetten voor de persoonlijke belangen behartiging en vertegenwoordiging volgens de wet Mentorschap.

Stichting Mentorschap Midden Nederland , coördinator Roza van Goethem

Meer informatie over Mentorschap Midden Nederland kunt u vinden op:

www.mentorschapmiddennederland.nl

 

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 351

Interaktcontour

20100415144314_Logo20Interakt20Contour

 

 

 

Welkom
Heeft u hersenletsel opgelopen door bijvoorbeeld een ongeluk of een beroerte?
Of heeft u lichamelijke beperkingen en zoekt u de juiste zorg?
Wij kunnen u helpen!

InteraktContour biedt begeleiding bij u thuis (ambulante dienstverlening), dagbesteding in één van onze activiteitencentra of 24-uurs zorg op een woonlocatie. Kijk bij voorzieningen naar de zorg die geboden wordt bij u in de buurt.

InteraktContour is gespecialiseerd in het begeleiden van mensen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). Heeft u vragen over ons zorgaanbod? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Algemene informatie over InteraktContour? Bel 0341 254 114
Vragen over ons zorgaanbod? Bel 0341 255 777

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 360

MEE

uitgebreid_logo_mee_copy_copy

 

 

Raad en daad voor iedereen met een beperking

 

MEE?  Wat is dat?  Wat doet ze?

 

MEE IJsseloevers, u heeft er misschien wel eens van gehoord of gelezen, maar wat is en doet MEE precies?

 

MEE is een organisatie die zich met raad en daadinzet voor mensen met beperking, bv. een chronische ziekte een lichamelijke- en/of verstandelijke beperking. Heeft u vragen over bijvoorbeeld Jeugd & Gezin, Leren & Werken,  Wonen en Samenleven, Vrienden & Relaties, Regelgeving & Geldzaken of Vrije tijd & Sport, dan biedt MEE  kosteloos informatie, advies en ondersteuning.

MEE biedt dit in eerste instantie aan cliënten en hun ouders, gezinsleden, hulpverleners en mantelzorgers, maar ook aan verwijzers als bv. huisartsen, specialisten, wijkverpleegkundigen, consultatiebureaus.

 

Wat doet MEE?

Voorbeeld:

Meneer en mevrouw Verstraten zijn al 35 samen. Mevrouw Verstraten heeft onlangs een CVA gehad, waardoor het leven van de familie ingrijpend is veranderd. Mevrouw Verstraten is arbeidsongeschikt  en probeert haar leven weer op de rit te krijgen. De vraag die ze zichzelf stelt is ’Waar moeten we beginnen’? ‘Wat is er mogelijk’? Meneer en mevrouw Verstraten hebben daarom een afspraak gemaakt bij de afdeling Informatie & Aanmelding van MEE IJsseloevers in Almere. Samen wordt nu  bekeken wat hun mogelijkheden zijn om zelfstandig mee te blijven kunnen doen in de samenleving.

 

Wilt u weten wat MEE voor u kan betekenen?

Surf dan naar www.mee-ijsseloevers.nl en lees uitgebreid alle informatie.

Voor vragen kunt u mailen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Natuurlijk kunt u ook bellen naar

T 036 548 10 60

 

 

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 373

Belangrijke adressen

Belangrijke adressen 

Patiëntenverenigingen beroerte (CVA):

  • Afasie Vereniging Nederland (AVN)
    Bakenbergseweg 125
    6814 ME Arnhem
    T: 026 351 2512
    E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
    W: www.afasie.nl
                      
  • Nederlandse CVA-vereniging "Samen Verder" 
    p/a Bakenbergseweg 125
    6814 ME Arnhem
    T: 026 3512 512
    E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
    W: www.cva-vereniging.nl
                
  • Vereniging Cerebraal (Niet Aangeboren Hersenletsel)
    Postbus 8579
    3503 RN Utrecht
    T: 030  296 44 69 Fax.: 030 - 293 42 97
    E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
    W: www.cerebraal.nl

 

Informatie over beroerte:

 

  • Nederlandse Hartstichting
    Postbus 300
    2501 CH Den Haag
    Informatielijn: 0800 300.0.300 (gratis) 
    W: www.hartstichting.nl
                   
  • Hersenstichting Nederland
    Koediefstraat 5
    2511 CG Den Haag
    T: 070 360 4816
    E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
    W: www.hersenstichting.nl

Ondersteuning:

  • MEE
    MEE biedt gratis ondersteuning voor mensen met een handicap, ziekte of chronische aandoening. MEE kan u helpen bij vragen op het gebied van onderwijs, opvoeding, wonen, werken, sociale voorzieningen, inkomen, vervoer en vrije tijd. MEE heeft vestigingen in het hele land. Voor adressen zie www.mee.nl of bel het landelijke nummer 0900 – 999 8888 (lokaal tarief).
                 
  • Hersenletselteams
    Mensen met niet-aangeboren hersenletsel (waaronder beroerte) , familieleden en hulpverleners kunnen individuele vragen voorleggen aan een hersenletselteam, verbonden aan een regionaal advies- en informatiepunt. Dat kan informatie geven over de zorgmogelijkheden die in de betreffende regio aanwezig zijn, maar ook adviseren welke behandeling of begeleiding het meest geschikt is voor een patiënt. Voor adressen zie de sociale kaart op www.hersenletsel.nl

Overzicht zorginstellingen bij u in de buurt:

  • CVA-ketenzorg
    De beste zorg voor CVA-patiënten vindt plaats in een zogenaamde CVA-keten of stroke service. In een CVA-keten, waarvan er in Nederland bijna 70 zijn, werken een of meer ziekenhuizen, verpleeghuizen, revalidatiecentrum en thuiszorg samen. De CVA-ketenzorg begint al bij het optreden van een beroerte; opname vindt veelal plaats op een zogenaamde stroke unit in het ziekenhuis. (Stroke is het engelse woord voor beroerte). Op deze unit vindt gespecialiseerde zorg plaats. Bij CVA-ketenzorg kan na ontslag de zorg worden gecontinueerd in een andere instelling van de keten (revalidatiecentrum, verpleeghuis of thuiszorg). Op www.kiesbeter.nl vindt u adressen van CVA-ketens/stroke services en stroke units.
                
  • Verpleeghuizen
    www.kiesbeter.nl : informatie over (verpleeghuis)zorg en overzicht instellingen
                      
  • Revalidatiecentrum
    www.revalidatie.nl:informatie over revalidatie en revalidatie-instellingen  
                     
  • Thuiszorg 
    www.kiesbeter.nl : informatie over thuiszorg en een overzicht van thuiszorg instellingen
                     
  • Fysiotherapie
    www.fysiotherapie.nl: informatie over fysiotherapie en een fysiotherapeut bij u in de buurt

 


  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 446

Afbeelding sparen

Vragen en antwoorden Vomar Club is Koning sparen

Hieronder vind je vast het antwoord op jouw vraag over Vomar Club is Koning sparen. Zo niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier..

De Clubcode van NAH Ontmoetingspunt Almere is: NAALM2021

Voor spaarders

Wat is Club is Koning sparen?

Door simpelweg boodschappen bij Vomar te doen en bij het afrekenen je Klant-is-Koning kaart te scannen, kun je de clubkas van jouw club spekken. Vomar keert, over het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle leden die voor de club sparen, elk kwartaal 0,5% uit aan de club.

Om te kunnen sparen heb je een geregistreerde Klant-is-Koning kaart nodig. Deze is verkrijgbaar in onze winkels of in de Vomar-app, zie voor meer informatie www.vomar.nl/kik. Je kunt tijdens het registreren van je kaart of later in je account je KIK-kaart koppelen aan een club met een unieke clubcode die je bij je club kunt opvragen. De club waar je voor wilt sparen moet zijn ingeschreven bij Club-is-Koning sparen. Dit kun je navragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Of kijk hier in het overzicht van deelnemende clubs of die van jou erbij staat.

Hoe kan ik mijn club steunen met mijn Klant-is-Koning kaart?

Heb je al een Klant-is-Koning kaart? Dan kun je in je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving je kaart koppelen aan de club waar je voor wilt sparen. Om je Klant-is-Koning kaart te koppelen aan de juiste club heb je de unieke Clubcode nodig. Deze code kun je opvragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club. Als je Klant-is-Koning kaart is gekoppeld, kun je direct starten met het spekken van de clubkas door simpelweg boodschappen te doen bij Vomar.

Heb je nog geen Klant-is-Koning kaart? Dan kun je een kaart in één van onze winkels halen of in de Vomar-app een digitale kaart aanmaken. Bij het aanmelden van jouw Klant-is-Koning kaart kun je de kaart dan ook direct koppelen aan jouw club met de unieke Clubcode.

Club is Koning sparen
Met je Klant-is-Koning kaart kun je eenvoudig en geheel kosteloos ook jouw club steunen. Dit doe je door jouw kaart aan de club te koppelen. Daarna hoef je alleen maar je kaart bij het afrekenen van je boodschappen te scannen bij de kassa. Wij houden automatisch bij hoeveel boodschappen alle sparende leden doen. Dit is tijdens het afrekenen dus geen keuze voor jou als klant (kooppunten sparen is wel altijd een keuze). Na het scannen van je kaart spaar je automatisch mee. Je kunt daarnaast ook nog kooppunten voor jezelf kopen, maar dit hoeft dus niet.

3. Kost Club is Koning sparen mij iets?

Nee, het kost je niets. Je hoeft alleen je Klant-is-Koning kaart te scannen bij het afrekenen. Zo kan Vomar bijhouden hoeveel boodschappen er zijn gedaan en op basis daarvan het bedrag overmaken aan de club. Dit bedrag is 0,5% van het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle sparende leden. Vomar Voordeelmarkt maakt dit bedrag dus over aan de club. Hoe meer leden sparen en ook boodschappen doen bij Vomar, hoe meer de clubkas gespekt wordt.

Hoe weet ik of mijn club meedoet aan Club is Koning sparen?

Je kunt je Klant-is-Koning kaart alleen aan jouw club koppelen als deze ook staat ingeschreven bij Club is Koning sparen. Je kunt dit bij het bestuur of de penningmeester van jouw club navragen. Of kijk hier in het overzicht of jouw club erbij staat en deelneemt. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club of op een poster staat in de kantine. Als jouw club is ingeschreven dan is er een unieke Clubcode waarmee je jouw Klant-is-Koning kaart kunt koppelen aan de club.
Geeft het bestuur of de penningmeester aan dat jouw club nog niet meedoet met Club is Koning sparen, dan kan de club zich wel inschrijven. Alleen iemand uit het bestuur of de penningmeester kan dat doen door de club aan te melden via 
dit formulier.

Ik wil graag stoppen met sparen voor mijn club, hoe doe ik dat?

In je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving kun je zelf eenvoudig de koppeling van je Klant-is-Koning kaart met de club ongedaan maken. Als je bent ingelogd, zie je rechtsboven je eigen gegevens, de gegevens van de club staan. Hier staat een knop bij met de tekst: Stoppen met Club is Koning sparen. Door hier op te klikken wordt de koppeling met de club opgeheven en spaar je per direct niet meer mee voor deze club. Over alle boodschappen die je tot het moment van uitschrijven hebt gedaan ontvangt de club nog 0,5%. Heb je de koppeling opgeheven, maar wilde je toch blijven sparen? Je kunt simpelweg de club dan weer opnieuw koppelen met de unieke Clubcode.

Kan ik voor meerdere clubs tegelijk sparen?

Je kunt maximaal één club koppelen aan de Klant-is-Koning kaart en dus voor één club tegelijk sparen. Je kunt wel eenvoudig wisselen van club door je kaart te ontkoppelen van de ene club en weer te koppelen aan de andere club. Zo kun je halverwege het jaar bijvoorbeeld wisselen van club en zo voor twee clubs per jaar sparen.

Weet mijn club dat ik meespaar met Club is Koning sparen?

Nee, de club kan alleen zien hoeveel kaarten er aan de club zijn gekoppeld en wat de tussenstand is van het totaal gespaarde bedrag in de lopende periode. Er zijn dus geen gekoppelde kaartnummers of gegevens van spaarders voor de club inzichtelijk.

Kan ik zien hoeveel er voor mijn club gespaard is?

Je kunt op dit moment nog niet zien hoeveel er gespaard is voor de club.
Met het deelnemen aan Club-is-Koning sparen ga je ermee akkoord dat Vomar je op de hoogte mag houden over het gespaarde bedrag en eventueel nieuws rondom Club-is-Koning sparen. We laten je ieder kwartaal weten welk bedrag er is overgemaakt aan de club via een e-mail. Hierbij worden altijd alleen maar totaalbedragen genoemd en is dit nooit te herleiden naar individuele spaarders.  

Ik spaarde al vóór september 2021 voor mijn club. Wat verandert er voor mij?

Dan verandert er niets voor je: je spaart nog steeds automatisch mee. Nieuw is dat je in de Vomar-app je kaart in je account ook eenvoudig kunt ontkoppelen en koppelen aan een club (voor als je mogelijk voor een andere club wil sparen). Als je club een account aanmaakt kunnen ook leden die nog niet spaarde voor de club nu hun kaart koppelen en meesparen.