Skip to main content

PLANgroep schuld hulp verlening Almere

Bij PLANgroep kunt u terecht voor hulp bij budgetproblemen. Heeft u problemen om rond te komen met uw inkomen? Of heeft u schulden waar u zelf niet meer uit denkt te komen? Dan kunt u zich bij ons aanmelden. PLANgroep werkt in opdracht van de gemeente Almere en werkt samen met diverse hulp- en dienstverlenende instellingen.

 

Wat doet PLANgroep?

Bij PLANgroep vult u een digitale vragenlijst in en voert u een intakegesprek. Vervolgens bepaalt PLANgroep of u een schulddienstverleningstraject kunt volgen. Kan dat niet op korte termijn, dan verwijst PLANgroep u door naar een andere organisatie voor passende ondersteuning (bijvoorbeeld cursussen om beter rond te komen met uw inkomen). Om te bepalen of een schulddienstverleningstraject op dit moment geschikt voor u is, kijkt PLANgroep onder andere naar:

 

   hoe stabiel uw inkomen is;
   hoe uw sociale netwerk eruitziet;
   wat voor soort schulden u heeft;
   of u in staat bent om uw financiële situatie te veranderen;
   of u gemotiveerd bent om uw schuldenproblemen aan te pakken.

 

Wat moet u nog meer weten?

De dienstverlening van PLANgroep is toegankelijk voor alle inwoners van Almere. Onze dienstverlening kost u niets. U bent verplicht om officieel ingeschreven te staan in de gemeente Almere en een geldig legitimatiebewijs te kunnen tonen.

Let op: u blijft altijd zelf verantwoordelijk voor uw budget en uw financiële situatie.

 

Aanmelden

Wilt u zich aanmelden voor schulddienstverlening? Dat kan van maandag tot en met vrijdag tijdens de open inloopuren van 9.00 tot 11.30 uur en van 13.00 tot 15.30 uur. Op afspraak kunt u terecht 8.30 tot 17.00 uur. Als u bij ons langskomt, krijgt u meer informatie over onze dienstverlening.

 

Als u aan de voorwaarden voldoet, maken we met u een afspraak voor het invullen van een digitale vragenlijst en een aansluitend gesprek. Als u niet aan de voorwaarden voldoet, geven wij u advies en verwijzen wij u door naar andere organisaties.

 

U kunt ook uw gegevens achterlaten via https://www.plangroeponline.nl/almere. Wij nemen dan binnen twee werkdagen contact met u op.

 

Legitimatie

Bij PLANgroep moet u zich legitimeren met een identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart) dat nog minimaal drie maanden geldig is. Let op: U moet zowel het origineel als een kopie van de legitimatie overleggen.

 

Telefonisch bereikbaar

 PLANgroep is iedere werkdag van 9.00 tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar via telefoonnummer (036) 539 59 50.

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 697

Afasiecentrum Flevopolder, 't Gooi e.o.

 Afasiecentrum Flevopolder, 't Gooi e.o.

 

Afasie kan iedereen overkomen
Mensen staan midden in het leven. Plotseling verandert een beroerte, hersenbloeding of ongeluk hun leven.

 

Door het hersenletsel kunnen mensen moeilijker praten, begrijpen, lezen en schrijven: ze hebben afasie.
Naast de afasie kunnen verlammingen en/of problemen optreden met
- het bewuste handelen,
- het waarnemen van de omgeving,
- het concentreren, het nemen van initiatieven en het geheugen.
Mensen kunnen geen twee dingen meer tegelijkertijd doen.

Bovengenoemde beperkingen veranderen het leven volledig. Een Afasiecentrum slaat een brug tussen therapie en het dagelijks leven.

 

Het Afasiecentrum helpt
Mensen met afasie en hun partners kunnen onder professionele begeleiding leren beter te communiceren en actiever deel te nemen aan het sociaal en maatschappelijk leven. Iemand leert beter omgaan met de stoornissen, beperkingen, of handicap.

 

Ieder individu formuleert zijn eigen leerdoelen. Samen met anderen werkt hij aan zijn doelen. Hij kan zich optrekken aan lotgenoten om zijn eigen mogelijkheden te ontdekken en benutten.
De groep stimuleert mensen zelfstandiger te functioneren.
 
Locatie
Het Afasiecentrum Flevopolder, 't Gooi e.o. heeft 2 locaties.

 

Ons bezoekadres in Almere / Regio Flevopolder:
Zorgcentrum De Kiekendief
Kolkplein 1
1315 GW Almere

 

Ons bezoekadres in Bussum / Regio 't Gooi:
Activiteitencentrum Jan Ligthart (onderdeel van Sherpa)
Brinklaan 36a
1404 EW Bussum
www.sherpa.org

 

Openingstijden voor verschillende activiteiten
Bussum: dinsdagochtend van 9.30 - 12.00
Almere: dinsdagmiddag van 13.00 - 15.30

 

Telefoon
U kunt ons iedere werkdag bereiken op telefoonnummer:
06 - 255 42 575 (Barbara Richmond - van Olffen)
06 - 123 38 117 (Tjitske Klazinga - de Boer)

 

Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 Website: http://www.afasiecentrum.nl/flevopolder/

Postadres
Het Afasiecentrum heeft een ander adres voor post:
Brandersmolenstraat 30
1333 BX Almere

 

Organisatie
Dit Afasiecentrum is een samenwerking tussen 2 afasietherapeuten en Sherpa. Sherpa is een organisatie, die mensen met een beperking ondersteunt ( www.sherpa.org ).
  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 811

Wet langdurige zorg (WLZ)

Wet langdurige zorg (WLZ)

 

Om de positie van cliënten te versterken, is het recht op cliëntondersteuning vanaf 2015 stevig verankerd in de Wet Langdurige Zorg (Wlz). Cliënten met een indicatie voor langdurige zorg, zoals ouderen, mensen met een (verstandelijke) beperking of bijvoorbeeld cliënten uit de geestelijke gezondheidszorg (GGZ), kunnen vanaf heden expliciet een beroep doen op een onafhankelijke cliëntondersteuner van MEE IJsseloevers. Zorgverzekeraars Nederland heeft hiervoor op landelijk niveau een raamcontract gesloten met MEE Nederland.

 

Cliëntondersteuning voor cliënten met een Wlz-indicatie

Cliënten met een Wlz-indicatie kunnen vanaf heden rechtstreeks een beroep doen op MEE voor:

-Informatie en advies over het zorgaanbod in de regio, de wijze waarop de zorg geleverd kan worden, cliëntrechten en/of wachttijden;

-Het opstellen, evalueren en bijstellen van het persoonlijk plan waarin de invulling van de Wlz-zorg kan worden vastgelegd;

-Het vinden van een passende zorgaanbieder;

-Het opstellen, evalueren en bijstellen van het zorgplan bij verblijf in een instelling;

-Bemiddeling wanneer de cliënt het niet eens wordt met de zorgaanbieder over de invulling van de zorgvraag, niet tevreden is over het nakomen van bepalingen hierbinnen of bijvoorbeeld wil wisselen van zorgaanbieder.

 

Het CIZ, zorgkantoren en zorgaanbieders zijn wettelijk verplicht om cliënten hierop te wijzen.

 

Onafhankelijk

Naast MEE kunnen Wlz-cliënten voor cliëntondersteuning terecht bij het zorgkantoor en Zorgbelang. De cliënt mag zelf kiezen waar hij aanklopt. De cliëntondersteuners van MEE zijn onafhankelijk van zorgkantoren, zorgaanbieders en gemeenten. Het inschakelen van een cliëntondersteuner is voor alle cliënten kosteloos. Daarnaast is MEE IJsseloevers in haar werkgebied reeds uitvoerder van de onafhankelijke cliëntondersteuning aan mensen met een kwetsbaarheid of beperking binnen de voorliggende Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) via de toegang van de gemeente. Hierdoor kunnen cliënten ongeacht zorgzwaarte bij MEE terecht en zijn de lijntjes met alle betrokken partijen snel gelegd.

 

Waar kan de cliënt terecht?

Cliënten met een Wlz-indicatie kunnen rechtstreeks bij MEE IJsseloevers terecht via T 088 633 0 633 of E Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Consulenten zijn per direct beschikbaar om vragen op te pakken.

 

Meer informatie over MEE IJsseloevers is te vinden via www.mee-ijsseloevers.nl.

 Logo MEE

 

Postbus 517 | 8000 AM Zwolle
088 – 633 0 633
www.meeveluwe.nl
www.meeijsseloevers.nl

 

MEE Samen ondersteunt MEE Veluwe en MEE IJsseloevers

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 589

Jonge mantelzorgers

VMCA VoorElkaarInAlmere RGBJonge mantelzorgers

Is er thuis iemand ziek?

Zorg je voor iemand thuis?

Maak je je zorgen om een familielid?

Bijvoorbeeld:

Je broer zit in een rolstoel.
Je zusje heeft een gedragsstoornis.
Je moeder is depressief.
Je vader heeft kanker.
Je oma is dement.
Je tante is verslaafd.

Dan ben jij waarschijnlijk een jonge mantelzorger!!

En…

Je bent niet de enige!!!

 

We organiseren verschillende activiteiten voor Jozzers van verschillende leeftijden (tot en met 24 jaar).

 

Herken je dit?

Ben jij ook een jonge mantelzorger en wil je mee doen aan onze activiteiten?
Meld je dan bij ons aan via het inschrijfformulier of bel, schrijf of mail naar:

Antwoordnummer 353

1300 VB Almere

036 - 52 97 550

Je hoeft geen postzegel op de brief te plakken als je dit antwoordnummer gebruikt.

 

Uw consulent Voor vragen kunt u terecht bij Aranka Verheugd:

T 036 529 75 50

E Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Uw consulent Voor vragen kunt u terecht bij Ingrid van Beusekom:

T 036 - 529 75 50

E Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 620

Hersenz.

Hersenz logoVergeetachtig, erg moe, snel boos, impulsief, somber, de weg niet kunnen vinden, passief of lusteloos, moeite met praten of het begrijpen van gesprekken, problemen met plannen of concentreren. Het kunnen de gevolgen zijn van hersenletsel, door een beroerte, ongeluk, zuurstoftekort of hersenaandoening.

 

Hersenletsel gaat niet over maar u kunt er wel mee leren omgaan. Door te praten over de veranderingen, te gaan bewegen en uw energie beter te verdelen. Handigheidjes en hulpmiddelen kunnen het leven met hersenletsel makkelijker maken. U krijgt weer zelfvertrouwen en weet beter wat u wel en niet kan. U leert dingen op een manier die past bij wat u wél kan.

 

Als naaste van iemand met hersenletsel gaat u uw partner of familielied beter begrijpen. U leert ook om uw eigen wensen en grenzen aan te geven.

Naar de website van Hersenz.

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 671

Afbeelding sparen

Vragen en antwoorden Vomar Club is Koning sparen

Hieronder vind je vast het antwoord op jouw vraag over Vomar Club is Koning sparen. Zo niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier..

De Clubcode van NAH Ontmoetingspunt Almere is: NAALM2021

Voor spaarders

Wat is Club is Koning sparen?

Door simpelweg boodschappen bij Vomar te doen en bij het afrekenen je Klant-is-Koning kaart te scannen, kun je de clubkas van jouw club spekken. Vomar keert, over het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle leden die voor de club sparen, elk kwartaal 0,5% uit aan de club.

Om te kunnen sparen heb je een geregistreerde Klant-is-Koning kaart nodig. Deze is verkrijgbaar in onze winkels of in de Vomar-app, zie voor meer informatie www.vomar.nl/kik. Je kunt tijdens het registreren van je kaart of later in je account je KIK-kaart koppelen aan een club met een unieke clubcode die je bij je club kunt opvragen. De club waar je voor wilt sparen moet zijn ingeschreven bij Club-is-Koning sparen. Dit kun je navragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Of kijk hier in het overzicht van deelnemende clubs of die van jou erbij staat.

Hoe kan ik mijn club steunen met mijn Klant-is-Koning kaart?

Heb je al een Klant-is-Koning kaart? Dan kun je in je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving je kaart koppelen aan de club waar je voor wilt sparen. Om je Klant-is-Koning kaart te koppelen aan de juiste club heb je de unieke Clubcode nodig. Deze code kun je opvragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club. Als je Klant-is-Koning kaart is gekoppeld, kun je direct starten met het spekken van de clubkas door simpelweg boodschappen te doen bij Vomar.

Heb je nog geen Klant-is-Koning kaart? Dan kun je een kaart in één van onze winkels halen of in de Vomar-app een digitale kaart aanmaken. Bij het aanmelden van jouw Klant-is-Koning kaart kun je de kaart dan ook direct koppelen aan jouw club met de unieke Clubcode.

Club is Koning sparen
Met je Klant-is-Koning kaart kun je eenvoudig en geheel kosteloos ook jouw club steunen. Dit doe je door jouw kaart aan de club te koppelen. Daarna hoef je alleen maar je kaart bij het afrekenen van je boodschappen te scannen bij de kassa. Wij houden automatisch bij hoeveel boodschappen alle sparende leden doen. Dit is tijdens het afrekenen dus geen keuze voor jou als klant (kooppunten sparen is wel altijd een keuze). Na het scannen van je kaart spaar je automatisch mee. Je kunt daarnaast ook nog kooppunten voor jezelf kopen, maar dit hoeft dus niet.

3. Kost Club is Koning sparen mij iets?

Nee, het kost je niets. Je hoeft alleen je Klant-is-Koning kaart te scannen bij het afrekenen. Zo kan Vomar bijhouden hoeveel boodschappen er zijn gedaan en op basis daarvan het bedrag overmaken aan de club. Dit bedrag is 0,5% van het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle sparende leden. Vomar Voordeelmarkt maakt dit bedrag dus over aan de club. Hoe meer leden sparen en ook boodschappen doen bij Vomar, hoe meer de clubkas gespekt wordt.

Hoe weet ik of mijn club meedoet aan Club is Koning sparen?

Je kunt je Klant-is-Koning kaart alleen aan jouw club koppelen als deze ook staat ingeschreven bij Club is Koning sparen. Je kunt dit bij het bestuur of de penningmeester van jouw club navragen. Of kijk hier in het overzicht of jouw club erbij staat en deelneemt. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club of op een poster staat in de kantine. Als jouw club is ingeschreven dan is er een unieke Clubcode waarmee je jouw Klant-is-Koning kaart kunt koppelen aan de club.
Geeft het bestuur of de penningmeester aan dat jouw club nog niet meedoet met Club is Koning sparen, dan kan de club zich wel inschrijven. Alleen iemand uit het bestuur of de penningmeester kan dat doen door de club aan te melden via 
dit formulier.

Ik wil graag stoppen met sparen voor mijn club, hoe doe ik dat?

In je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving kun je zelf eenvoudig de koppeling van je Klant-is-Koning kaart met de club ongedaan maken. Als je bent ingelogd, zie je rechtsboven je eigen gegevens, de gegevens van de club staan. Hier staat een knop bij met de tekst: Stoppen met Club is Koning sparen. Door hier op te klikken wordt de koppeling met de club opgeheven en spaar je per direct niet meer mee voor deze club. Over alle boodschappen die je tot het moment van uitschrijven hebt gedaan ontvangt de club nog 0,5%. Heb je de koppeling opgeheven, maar wilde je toch blijven sparen? Je kunt simpelweg de club dan weer opnieuw koppelen met de unieke Clubcode.

Kan ik voor meerdere clubs tegelijk sparen?

Je kunt maximaal één club koppelen aan de Klant-is-Koning kaart en dus voor één club tegelijk sparen. Je kunt wel eenvoudig wisselen van club door je kaart te ontkoppelen van de ene club en weer te koppelen aan de andere club. Zo kun je halverwege het jaar bijvoorbeeld wisselen van club en zo voor twee clubs per jaar sparen.

Weet mijn club dat ik meespaar met Club is Koning sparen?

Nee, de club kan alleen zien hoeveel kaarten er aan de club zijn gekoppeld en wat de tussenstand is van het totaal gespaarde bedrag in de lopende periode. Er zijn dus geen gekoppelde kaartnummers of gegevens van spaarders voor de club inzichtelijk.

Kan ik zien hoeveel er voor mijn club gespaard is?

Je kunt op dit moment nog niet zien hoeveel er gespaard is voor de club.
Met het deelnemen aan Club-is-Koning sparen ga je ermee akkoord dat Vomar je op de hoogte mag houden over het gespaarde bedrag en eventueel nieuws rondom Club-is-Koning sparen. We laten je ieder kwartaal weten welk bedrag er is overgemaakt aan de club via een e-mail. Hierbij worden altijd alleen maar totaalbedragen genoemd en is dit nooit te herleiden naar individuele spaarders.  

Ik spaarde al vóór september 2021 voor mijn club. Wat verandert er voor mij?

Dan verandert er niets voor je: je spaart nog steeds automatisch mee. Nieuw is dat je in de Vomar-app je kaart in je account ook eenvoudig kunt ontkoppelen en koppelen aan een club (voor als je mogelijk voor een andere club wil sparen). Als je club een account aanmaakt kunnen ook leden die nog niet spaarde voor de club nu hun kaart koppelen en meesparen.