Skip to main content

Meldpunt Juiste Loket

Meldpunt Juiste Loket

 

LoketMeldpunt voor mensen die zich van 'het kastje naar de muur' gestuurd voelen en/of niet weten welk zorgloket voor hun zorg of ondersteuning verantwoordelijk is.

 

Heeft u of uw familielid een AWBZ indicatie van CIZ of Bureau Jeugdzorg die nog geldig is op 1 januari 2015 en wordt u door verschillende zorgloketten steeds weer doorverwezen?

Of

   Heeft u nog geen indicatie, maar wel een zorg/ondersteuningsvraag en wordt u door verschillende loketten steeds doorverwezen?

 

Dan kunt u contact opnemen met het meldpunt 'Juiste Loket'. Het Juiste Loket wordt bemenst door Per Saldo (PGBhoudersvereniging) en Ieder(in) (koepelorganisaties voor mensen met een beperking of chronische ziekte) en mogelijk gemaakt door het ministerie van VWS.

 

De medewerkers van het meldpunt bekijken samen met u wat er aan de hand is, geven u informatie, of zorgen ervoor dat het verantwoordelijke loket zoals de gemeente of zorgverzekeraar wordt aangesproken. Hierbij werken Per Saldo en Ieder(in) samen met het ministerie van VWS.

 

Uitgangspunt is dat door cliënten altijd eerst het normale proces richting gemeente, zorgverzekeraar of zorgkantoor wordt bewandeld voor er een melding wordt afgegeven. Pas als deze reguliere weg stokt is een melding de volgende stap.

 

Werkwijze:

 

   U vult onderstaand formulier in.

   Binnen drie werkdagen nemen medewerkers van het meldpunt Juiste Loket telefonisch contact met u op om uw melding te bespreken.

   Indien nodig wordt hierna, eventueel in samenwerking met het ministerie van VWS, uw melding door de medewerker van het Juiste Loket besproken met de verantwoordelijke instantie. Zodat deze instantie tot uitvoering van de voor u benodigde acties komt.

   U wordt vervolgens door de medewerker van het Juiste Loket teruggebeld / gemaild om u te vragen of u antwoord heeft gekregen van de gemeente, het zorgkantoor of de zorgverzekeraar of er op een andere manier actie is ondernomen.

 

Per Saldo/Iederin of het ministerie van VWS zijn niet verantwoordelijk voor de uiteindelijk geboden oplossing aan de cliënt door de verantwoordelijke partij. Indien u het als cliënt niet eens bent met een oplossing, zijn conform geldende wetten bezwaar en beroep mogelijk.

 

Klik hier om naar het contactformulier te gaan

 

Wilt u een melding doen, gebruikt u dan alstublieft de bovenstaande link naar het meldingsformulier.

Heeft u andere vragen, dan kunt u het Meldpunt Juiste Loket bereiken via het telefoonnummer 030-7897878 (ma t/m vrij 10:00 - 17:00 uur) en via email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Raadplegingen: 2214

VriendenloterijWij zijn sinds kort als goed doel aangesloten bij de Vriendenloterij.
Je kan met je Vriendenloterij loten NAH Ontmoetingspunt steunen.
De vereniging krijgt dan elke maand 40% van elk meespelend lot.
Natuurlijk kan je een nieuw lot kopen en daar aangeven dat je NAH Ontmoetingspunt Almere wil steunen maar het kan ook voor bestaande loten
Je kan dit voor je bestaande lot heel makkelijk regelen met de live chat.
Klik daarvoor op onderstaande link.
https://www.vriendenloterij.nl/open-chat

Geef dan eerst je postcode en huisnummer.
Stel de vraag bijvoorbeeld zo.
Ik wil met mijn bestaande lot onze vereniging steunen, hoe doe ik dat?
En daarna kan je aangeven dat je met je loten NAH Ontmoetingspunt wil steunen.

Liever telefonisch contact met de Vriendenloterij?
Wij staan voor u klaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 09.30 uur en 16.00 uur. Wij zijn te bereiken op het telefoonnummer 088 - 020 1020.