Skip to main content

Blogs van ervarings-deskundigen NAH

Hersenletsel heb je niet alleen

Hersenletsel heb je niet alleen

Gevonden op:https://www.hersenstichting.nl/actueel/blogs/detail/hersenletsel-heb-je-niet-alleen

Maandag 26 augustus 2019. Geplaatst onder: BeroerteHersenbloeding door Maria

We hebben een familiegesprek gehad onder begeleiding van mijn neuropsychologe. Deze gesprekken kunnen onderdeel zijn van het behandeltraject dat ik 2 jaar kan volgen. Hersenletsel en de gevolgen ervan, hebben ook invloed op de andere gezinsleden. Op de vraag wat er is veranderd in ons gezin werd het volgende gezegd:
We kunnen niet alles meer doen wat we willen:

  • als er door elkaar heen wordt gepraat kost dit mij veel energie;
  • de radio aan in de auto is voor mij teveel;
  • ook thuis mag de radio niet meer hard aan en ook kan ik slecht tegen de gesprekken, reclames etc. op televisie – ik ga regelmatig naar boven hierom, en soms wordt het geluid ook uitgezet als ik beneden ben;
  • ik kan niet meedoen met gesprekken in de kamer/keuken als ik aan het koken ben;
  • huiswerkhulp of 'even' luisteren naar iets lukt mij soms niet, omdat ik er te moe voor ben;
  • afspraken maken 'over een uur doen we dat' vind ik ook lastig, omdat ik niet weet of het over een uur wel gaat lukken;
  • we gaan niet meer ver op vakantie, omdat de autoreis te vermoeiend is voor mij en ik niet meer goed tegen de warmte kan;
  • ik ben veel vaker thuis, dus is bijna niemand alleen thuis;
  • ik ga niet of korter mee naar verjaardagen of andere familieafspraken.

 

Niet al deze voorbeelden werden nu in het gesprek genoemd, maar spelen wel vaker in ons gezin. Ik ben me er echt van bewust dat het soms niet gemakkelijk is voor R. en de meiden om rekening met mij te houden. Maar ik kan er niets aan doen. Was dat maar zo. Soms krijg ik wel eens te horen “mama wil niet”, maar zo is het niet, want “mama wil wel, maar kan het niet”.We hebben hierover doorgepraat en een van de conclusies was dat we soms compromissen kunnen maken. Of en hoe dat in de praktijk zal lukken moeten we ervaren.

 

Verder hebben R. en de meiden 2 ervaringsopdrachten gedaan. De bedoeling hiervan was om inzicht te geven in wat er in het hoofd van iemand met hersenletsel gebeurt als er veel prikkels om ons heen zijn en/of opdrachten door elkaar worden gegeven.

 

Het gesprek was goed voor ons, om eens samen de tijd te nemen voor wat er speelt binnen ons gezin. Nieuwe dingen zijn niet gezegd, maar het was goed om hierbij stil te staan. Over 6 weken hebben wij weer een afspraak.

 

Na afloop van het gesprek was ik kapot. Ik had ook die dag ’s morgens al 2 uur gewerkt. In de auto zat ik met mijn ogen dicht om de felle (auto)verlichtingen niet meer te zien, maar toch was de autoreis naar huis mij teveel. Gelukkig had ik de dag ervoor al een ovengerecht gemaakt, want koken was mij echt niet gelukt. Ik heb maar weer mijn rust genomen boven, voor wij samen gingen eten.

 

Maria

Lees hier de vorige blog van Maria

Wil je meer blogs lezen van Maria? Kijk dan eens op haar website.

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Hits: 985

Afbeelding sparen

Vragen en antwoorden Vomar Club is Koning sparen

Hieronder vind je vast het antwoord op jouw vraag over Vomar Club is Koning sparen. Zo niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier..

De Clubcode van NAH Ontmoetingspunt Almere is: NAALM2021

Voor spaarders

Wat is Club is Koning sparen?

Door simpelweg boodschappen bij Vomar te doen en bij het afrekenen je Klant-is-Koning kaart te scannen, kun je de clubkas van jouw club spekken. Vomar keert, over het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle leden die voor de club sparen, elk kwartaal 0,5% uit aan de club.

Om te kunnen sparen heb je een geregistreerde Klant-is-Koning kaart nodig. Deze is verkrijgbaar in onze winkels of in de Vomar-app, zie voor meer informatie www.vomar.nl/kik. Je kunt tijdens het registreren van je kaart of later in je account je KIK-kaart koppelen aan een club met een unieke clubcode die je bij je club kunt opvragen. De club waar je voor wilt sparen moet zijn ingeschreven bij Club-is-Koning sparen. Dit kun je navragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Of kijk hier in het overzicht van deelnemende clubs of die van jou erbij staat.

Hoe kan ik mijn club steunen met mijn Klant-is-Koning kaart?

Heb je al een Klant-is-Koning kaart? Dan kun je in je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving je kaart koppelen aan de club waar je voor wilt sparen. Om je Klant-is-Koning kaart te koppelen aan de juiste club heb je de unieke Clubcode nodig. Deze code kun je opvragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club. Als je Klant-is-Koning kaart is gekoppeld, kun je direct starten met het spekken van de clubkas door simpelweg boodschappen te doen bij Vomar.

Heb je nog geen Klant-is-Koning kaart? Dan kun je een kaart in één van onze winkels halen of in de Vomar-app een digitale kaart aanmaken. Bij het aanmelden van jouw Klant-is-Koning kaart kun je de kaart dan ook direct koppelen aan jouw club met de unieke Clubcode.

Club is Koning sparen
Met je Klant-is-Koning kaart kun je eenvoudig en geheel kosteloos ook jouw club steunen. Dit doe je door jouw kaart aan de club te koppelen. Daarna hoef je alleen maar je kaart bij het afrekenen van je boodschappen te scannen bij de kassa. Wij houden automatisch bij hoeveel boodschappen alle sparende leden doen. Dit is tijdens het afrekenen dus geen keuze voor jou als klant (kooppunten sparen is wel altijd een keuze). Na het scannen van je kaart spaar je automatisch mee. Je kunt daarnaast ook nog kooppunten voor jezelf kopen, maar dit hoeft dus niet.

3. Kost Club is Koning sparen mij iets?

Nee, het kost je niets. Je hoeft alleen je Klant-is-Koning kaart te scannen bij het afrekenen. Zo kan Vomar bijhouden hoeveel boodschappen er zijn gedaan en op basis daarvan het bedrag overmaken aan de club. Dit bedrag is 0,5% van het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle sparende leden. Vomar Voordeelmarkt maakt dit bedrag dus over aan de club. Hoe meer leden sparen en ook boodschappen doen bij Vomar, hoe meer de clubkas gespekt wordt.

Hoe weet ik of mijn club meedoet aan Club is Koning sparen?

Je kunt je Klant-is-Koning kaart alleen aan jouw club koppelen als deze ook staat ingeschreven bij Club is Koning sparen. Je kunt dit bij het bestuur of de penningmeester van jouw club navragen. Of kijk hier in het overzicht of jouw club erbij staat en deelneemt. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club of op een poster staat in de kantine. Als jouw club is ingeschreven dan is er een unieke Clubcode waarmee je jouw Klant-is-Koning kaart kunt koppelen aan de club.
Geeft het bestuur of de penningmeester aan dat jouw club nog niet meedoet met Club is Koning sparen, dan kan de club zich wel inschrijven. Alleen iemand uit het bestuur of de penningmeester kan dat doen door de club aan te melden via 
dit formulier.

Ik wil graag stoppen met sparen voor mijn club, hoe doe ik dat?

In je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving kun je zelf eenvoudig de koppeling van je Klant-is-Koning kaart met de club ongedaan maken. Als je bent ingelogd, zie je rechtsboven je eigen gegevens, de gegevens van de club staan. Hier staat een knop bij met de tekst: Stoppen met Club is Koning sparen. Door hier op te klikken wordt de koppeling met de club opgeheven en spaar je per direct niet meer mee voor deze club. Over alle boodschappen die je tot het moment van uitschrijven hebt gedaan ontvangt de club nog 0,5%. Heb je de koppeling opgeheven, maar wilde je toch blijven sparen? Je kunt simpelweg de club dan weer opnieuw koppelen met de unieke Clubcode.

Kan ik voor meerdere clubs tegelijk sparen?

Je kunt maximaal één club koppelen aan de Klant-is-Koning kaart en dus voor één club tegelijk sparen. Je kunt wel eenvoudig wisselen van club door je kaart te ontkoppelen van de ene club en weer te koppelen aan de andere club. Zo kun je halverwege het jaar bijvoorbeeld wisselen van club en zo voor twee clubs per jaar sparen.

Weet mijn club dat ik meespaar met Club is Koning sparen?

Nee, de club kan alleen zien hoeveel kaarten er aan de club zijn gekoppeld en wat de tussenstand is van het totaal gespaarde bedrag in de lopende periode. Er zijn dus geen gekoppelde kaartnummers of gegevens van spaarders voor de club inzichtelijk.

Kan ik zien hoeveel er voor mijn club gespaard is?

Je kunt op dit moment nog niet zien hoeveel er gespaard is voor de club.
Met het deelnemen aan Club-is-Koning sparen ga je ermee akkoord dat Vomar je op de hoogte mag houden over het gespaarde bedrag en eventueel nieuws rondom Club-is-Koning sparen. We laten je ieder kwartaal weten welk bedrag er is overgemaakt aan de club via een e-mail. Hierbij worden altijd alleen maar totaalbedragen genoemd en is dit nooit te herleiden naar individuele spaarders.  

Ik spaarde al vóór september 2021 voor mijn club. Wat verandert er voor mij?

Dan verandert er niets voor je: je spaart nog steeds automatisch mee. Nieuw is dat je in de Vomar-app je kaart in je account ook eenvoudig kunt ontkoppelen en koppelen aan een club (voor als je mogelijk voor een andere club wil sparen). Als je club een account aanmaakt kunnen ook leden die nog niet spaarde voor de club nu hun kaart koppelen en meesparen.

Like what you see?

Hit the buttons below to follow us, you won't regret it...