Skip to main content

Blogs van ervarings-deskundigen NAH

Blog van Johanneke: Even voorstellen

Johanneke 

Even voorstellen...

 

Donderdag 7 maart 2019. Geplaatst onder: Hersenletsel door Johanneke Gehrels

 

JohannekeMijn naam is Johanneke en ik ben een nieuwe vaste blogger. Maandelijks of per twee maanden probeer ik mijn ervaringen te delen. Toen ik 14 jaar was kreeg ik een ongeluk met als gevolg niet aangeboren hersenletsel. Ik ben op de fiets aangereden door een bus. Nu ben ik 23 jaar en pas sinds 2 jaar is er veel veranderd en inzicht gekomen. De jaren daarvoor was ik bezig om mijn oude leven terug te krijgen en was ik aan het proberen mee te doen in de ‘gezonde’ maatschappij. Het was ontzettend confronterend. Ik kon mij namelijk totaal niet herkennen in de contacten waarmee ik dagelijks om ging en voelde mij erg eenzaam in de klachten die ik had. Nog steeds heb ik veel moeite met het uiten van mijn gevoelens, emoties en het benoemen van de klachten.

 

Het liefst doe ik alsof er niks is en probeer ik de spontane en gezellige jonge meid te zijn. Het heeft voor veel woede gezorgd naar mijzelf toe. Hoe kunnen mensen begrip krijgen, wanneer de klachten onzichtbaar zijn en ik mij schaam om het te uiten? Uiteindelijk kun je ver gaan in het verbergen van emoties en klachten. Maar de ontlading kwam altijd wanneer ik alleen was. Het lukte mij ook om snel te schakelen in emoties, omdat ik mijn zwakte niet wilde tonen. De emoties die ik door overprikkeling krijg, overvallen mij enorm en eigenlijk ben ik dan al te veel over mijn grenzen gegaan.

 

Ik ben gaan schrijven omdat ik het mooi vind om mijn ervaringen en kwetsbaarheid te kunnen uiten. Bij het schrijven is toch een stukje afstand naar de lezer, maar diegene kan toch begrip krijgen voor mijn situatie. De filmpjes van lotgenoten hebben mij geraakt waarin zij hun situatie uitleggen. Ik heb veel bewondering voor de openheid van iemand. Dat zouden we moeten waarderen en respecteren. Bij één filmpje van de Hersenstichting hebben ze de situatie van overprikkeling goed zichtbaar gemaakt (bij het verhaal van Danny). Het is erg confronterend, maar ook herkenbaar wanneer ik dit zie. Ik kan dit niet kijken zonder te huilen, omdat het mij raakt. Door ons te uiten op een bepaalde manier, mondeling of op papier, maakt het onzichtbare ineens meer zichtbaar.

 

We leven in een maatschappij waarbij werken als belangrijke taak wordt gezien van het leven. Je krijgt er de sociale contacten, het is je dagelijkse structuur om ergens naar toe te gaan en je zelfbeeld groeit omdat je, je ontwikkeld. Dit valt voor mij nu weg. Ik wacht nu op het bericht of ik duurzaam afgekeurd wordt en de IVA krijg. Er is daardoor veel spanning op dit moment en het geeft ook een dubbel gevoel. Het gevoel van ontlading en rust, maar ook het gevoel van accepteren dat dit het leven is. En daarin vind ik dat we eerlijk mogen zijn. We kunnen niet altijd optimistisch zijn. Ik vond het heel fijn dat een arts mij heeft verteld dat mijn ontwikkeling is gestagneerd en er geen verbetering meer mogelijk is. Ik wist daardoor waar ik aan toe was. Het vechten naar een beter leven kon ik los laten. En ik kreeg kracht en energie om die dingen te doen waar ik plezier van kreeg.

 

Johanneke

Gelezen op: https://www.hersenstichting.nl/actueel/blogs/detail/even-voorstellen4

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .
  • Hits: 1590

Afbeelding sparen

Vragen en antwoorden Vomar Club is Koning sparen

Hieronder vind je vast het antwoord op jouw vraag over Vomar Club is Koning sparen. Zo niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier..

De Clubcode van NAH Ontmoetingspunt Almere is: NAALM2021

Voor spaarders

Wat is Club is Koning sparen?

Door simpelweg boodschappen bij Vomar te doen en bij het afrekenen je Klant-is-Koning kaart te scannen, kun je de clubkas van jouw club spekken. Vomar keert, over het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle leden die voor de club sparen, elk kwartaal 0,5% uit aan de club.

Om te kunnen sparen heb je een geregistreerde Klant-is-Koning kaart nodig. Deze is verkrijgbaar in onze winkels of in de Vomar-app, zie voor meer informatie www.vomar.nl/kik. Je kunt tijdens het registreren van je kaart of later in je account je KIK-kaart koppelen aan een club met een unieke clubcode die je bij je club kunt opvragen. De club waar je voor wilt sparen moet zijn ingeschreven bij Club-is-Koning sparen. Dit kun je navragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Of kijk hier in het overzicht van deelnemende clubs of die van jou erbij staat.

Hoe kan ik mijn club steunen met mijn Klant-is-Koning kaart?

Heb je al een Klant-is-Koning kaart? Dan kun je in je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving je kaart koppelen aan de club waar je voor wilt sparen. Om je Klant-is-Koning kaart te koppelen aan de juiste club heb je de unieke Clubcode nodig. Deze code kun je opvragen bij het bestuur of de penningmeester van jouw club. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club. Als je Klant-is-Koning kaart is gekoppeld, kun je direct starten met het spekken van de clubkas door simpelweg boodschappen te doen bij Vomar.

Heb je nog geen Klant-is-Koning kaart? Dan kun je een kaart in één van onze winkels halen of in de Vomar-app een digitale kaart aanmaken. Bij het aanmelden van jouw Klant-is-Koning kaart kun je de kaart dan ook direct koppelen aan jouw club met de unieke Clubcode.

Club is Koning sparen
Met je Klant-is-Koning kaart kun je eenvoudig en geheel kosteloos ook jouw club steunen. Dit doe je door jouw kaart aan de club te koppelen. Daarna hoef je alleen maar je kaart bij het afrekenen van je boodschappen te scannen bij de kassa. Wij houden automatisch bij hoeveel boodschappen alle sparende leden doen. Dit is tijdens het afrekenen dus geen keuze voor jou als klant (kooppunten sparen is wel altijd een keuze). Na het scannen van je kaart spaar je automatisch mee. Je kunt daarnaast ook nog kooppunten voor jezelf kopen, maar dit hoeft dus niet.

3. Kost Club is Koning sparen mij iets?

Nee, het kost je niets. Je hoeft alleen je Klant-is-Koning kaart te scannen bij het afrekenen. Zo kan Vomar bijhouden hoeveel boodschappen er zijn gedaan en op basis daarvan het bedrag overmaken aan de club. Dit bedrag is 0,5% van het totaal bestede bedrag aan boodschappen van alle sparende leden. Vomar Voordeelmarkt maakt dit bedrag dus over aan de club. Hoe meer leden sparen en ook boodschappen doen bij Vomar, hoe meer de clubkas gespekt wordt.

Hoe weet ik of mijn club meedoet aan Club is Koning sparen?

Je kunt je Klant-is-Koning kaart alleen aan jouw club koppelen als deze ook staat ingeschreven bij Club is Koning sparen. Je kunt dit bij het bestuur of de penningmeester van jouw club navragen. Of kijk hier in het overzicht of jouw club erbij staat en deelneemt. Grote kans dat de clubcode ook op de website staat van jouw club of op een poster staat in de kantine. Als jouw club is ingeschreven dan is er een unieke Clubcode waarmee je jouw Klant-is-Koning kaart kunt koppelen aan de club.
Geeft het bestuur of de penningmeester aan dat jouw club nog niet meedoet met Club is Koning sparen, dan kan de club zich wel inschrijven. Alleen iemand uit het bestuur of de penningmeester kan dat doen door de club aan te melden via 
dit formulier.

Ik wil graag stoppen met sparen voor mijn club, hoe doe ik dat?

In je eigen online Klant-is-Koning kaart omgeving kun je zelf eenvoudig de koppeling van je Klant-is-Koning kaart met de club ongedaan maken. Als je bent ingelogd, zie je rechtsboven je eigen gegevens, de gegevens van de club staan. Hier staat een knop bij met de tekst: Stoppen met Club is Koning sparen. Door hier op te klikken wordt de koppeling met de club opgeheven en spaar je per direct niet meer mee voor deze club. Over alle boodschappen die je tot het moment van uitschrijven hebt gedaan ontvangt de club nog 0,5%. Heb je de koppeling opgeheven, maar wilde je toch blijven sparen? Je kunt simpelweg de club dan weer opnieuw koppelen met de unieke Clubcode.

Kan ik voor meerdere clubs tegelijk sparen?

Je kunt maximaal één club koppelen aan de Klant-is-Koning kaart en dus voor één club tegelijk sparen. Je kunt wel eenvoudig wisselen van club door je kaart te ontkoppelen van de ene club en weer te koppelen aan de andere club. Zo kun je halverwege het jaar bijvoorbeeld wisselen van club en zo voor twee clubs per jaar sparen.

Weet mijn club dat ik meespaar met Club is Koning sparen?

Nee, de club kan alleen zien hoeveel kaarten er aan de club zijn gekoppeld en wat de tussenstand is van het totaal gespaarde bedrag in de lopende periode. Er zijn dus geen gekoppelde kaartnummers of gegevens van spaarders voor de club inzichtelijk.

Kan ik zien hoeveel er voor mijn club gespaard is?

Je kunt op dit moment nog niet zien hoeveel er gespaard is voor de club.
Met het deelnemen aan Club-is-Koning sparen ga je ermee akkoord dat Vomar je op de hoogte mag houden over het gespaarde bedrag en eventueel nieuws rondom Club-is-Koning sparen. We laten je ieder kwartaal weten welk bedrag er is overgemaakt aan de club via een e-mail. Hierbij worden altijd alleen maar totaalbedragen genoemd en is dit nooit te herleiden naar individuele spaarders.  

Ik spaarde al vóór september 2021 voor mijn club. Wat verandert er voor mij?

Dan verandert er niets voor je: je spaart nog steeds automatisch mee. Nieuw is dat je in de Vomar-app je kaart in je account ook eenvoudig kunt ontkoppelen en koppelen aan een club (voor als je mogelijk voor een andere club wil sparen). Als je club een account aanmaakt kunnen ook leden die nog niet spaarde voor de club nu hun kaart koppelen en meesparen.

Like what you see?

Hit the buttons below to follow us, you won't regret it...